Poligami Zaman Sekarang.....

assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

berapa ramai wanita yang sanggup berpoligami?.aku rasa dalam 99.9% je.itu pun terlampau berat untuk terima tapi disebabkan itu salah satu sunnah dan takut menderhaka kepada suami maka si isteri akan bersetuju dengan poligami.
*apsal ko tibun2 bawak keluar tajuk ni wani?
*haaa sebab tadi baru aku tengok drama qalbu astro oasis.lebih krg macam ade kaitan sikit2 dengan kehidupan ni.so aku teruja nak menaip2.he9~~~.

dalam surah an-nisaa' ayat 3 ade menyatakan sekiranya seorang lelaki itu mampu berlaku adil maka nikahilah 2, 3 or 4.tapi sekiranya rase2 macam tak mampu berlaku adil, maka nikahilah seorang sahaja.

 

tapi kalau kite lihat zaman sekarang, ramai kaum Adam mengambil kesempatan dengan sunnah nabi kita.bila dapat tahu boleh kahwin 4, mampu atau tidak, pakai balun je~.isk3.dan kebanyakan tapi bukan semua, apabila sudah berkemampuan dan senang duduk dan buncit perut, lol, mula mencari nafsu yang lain.hehehehe.*gelak syaitan.lol.

sebelum kahwin dengan isteri pertama, macam2 yang dijanji kan, kesetiaan, kejujuran, kasih sayang, tapi kebanyakannye bukan semua, lupa.well, for a man, life start at 40 rite??.tapi bagi wanita itu lah zaman kejatuhan kami.sebab time tu la jejantan ni sibuk menjd ulat bulu.

wanita mana yang setuju poligami?.kalau ko tanya, ramai yang menggeleng2.naik patah leher duk menggeleng.lol.sape yang sanggup bermadu kasih?.tetapi sekiranya suami itu benar2 mahu mengikut sunnah dan niat ingin membantu golongan wanita yang tidak berkemampuan, miskin, si isteri kene hanggukkan kepala.*yeyeyeyeyeyeye.lol.

yang peliknya zaman sekarang, bila suami tu nak pasang dua dia kata:
"saya nak ikut sunnah".
ok, ikut sunnah xpe.tapi bile tengok bakal bini nye, mak aih, ni bukan ikut sunnah, ni ikut nafsu nama nye~.lenggok badan dan muka nye phewitttttt.cair taik hidung.hahahaha.bila tak dapat contact yang bakal bini ke 2, resah gelisah macam lintah kepanasan.lol.itu nafsu ye.gaji pun leh tahan nak tampung hidup sendiri.itu nafsu ye.

in my opinion, most of them misunderstand the true meaning of "poligami".coz ramai yang ambil kesempatan.Allah suka lelaki yang ramai isteri dan zuriat, tetapi kenela faham dari segi kemampuan dan makna nye.ni pakai redah je.kata bijak tapi lurus bendul.ngah3.sory meh.

apabila seorang suami/lelaki ingin main pasang2 mungkin sesetengah dari kami tak mempunyai masalah sekiranya korang jujur dan mempunyai sebab yang musabab.lol.walaupun payah nak terima tapi sekrg2nye jujur dengan kami kalau betul tengah bernyet2 dengan pompuan lain.kalau tak jujur tu, main belakang2 tu, tandanye korang takut isteri.hak9!!!!.yeah2!!.lol.kami bukan susah macam yang korang sering fikirkan, cuma kami perlukan kejujuran dan kesetiaan serta kasih sayang yang adil.

wahai wanita2 sekalian, sebagai wanita bukan lelaki, kita sebenarnye mempunyai hati yang lebih tabah dan sabar.maka dengan itu, tabahlah!!.lol.ape benda aku merepek ni.lol.

Comments

Post a Comment

lots of love

Popular Posts