Skip to main content

I Miss Them

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt and olaaaaaa..meow~~

zaman berzaman blog aku tidak bergerak..penat nak menulis..sebab dah terlampau banyak menaip untuk thesis.ini gilak!..
dulu time junior2 takut nak buat thesis..nak bentang projek but guess what..?? WE MADE IT!YEAH!alhamdulillah..
tanya2 senior2, macam2 jawapan yang diberi..psycho gilos~~hahaha..anyway..thanks to my mama and ayah, friends, all yang menolong dalam menyiapkan final year project aku.dan ini lah akhirnya pada 23/6/2013, terasa beban dibahu lerai~~~fiuhhh


but..inilah juga masanya untuk kami semua membawa haluan masing2..
sekolah rendah berpisah, bese2 je..berpisah time sekolah asrama pun bese2 je..time nak berpisah sekolah menengah kebangsaan pun bese2 je..aku memang heartless..hahaha
berpisah dengan kawan2 time matrik, terasa la jugak sebab kenal dalam jangka masa yang pendek tapi kerenah dyorang yang gila2 tu susah nak lupa..
tapi nak berpisah dengan kawan2 universiti ni sangat2 la terasa.yela 3 tahun mengadap muka yang sama.buat assignment sama.copy paste wiki sama2.ops~~..

Pak Tijah


ada diantara mereka yang aku kenal dari awal sem sampai la hbs belajar.masak dah dengan perangai aku..hahaha.yang tak menentu ni..si atiqah tu memang dari sem 1 lagi..yang si belon, k.uni, yuyu, diyana tu sem 2..yang lain2 tu start masuk rumah sewa Pak Tijah ni la baru kenal...dua tahun duduk dengan dyorang ni macam2 la perangai sebenor2 nya aku jumpa..itu la ini la..haih..tapi siapa pernah sangka bahawa itu akan jadi kenangan sebenarnya.adatla berkawan, itu tak kena, ini tak kena..nobody perfect la..belajar masak la..yang paling tak boleh lupa adalah si Jerry~~beliau telah berjaya mengkerik Ruski Tom Yam aku bekalkan untuk makan penghujung sem ni..cait!

korang ingat lagi tak time kita semua baru masuk rumah sewa.tak ada kereta.ada kereta kancil k.farah tu je.
hamik kau belaka sumbat.hahaha..bertukar ganti bawak kereta sume.haaa..naik van lak tu..0.70sen.bhahahahahaah.kelakar gila.pastu rumah banjir sebab sumbat.padahal tak sumbat pun.si yuyu dengan tiqah tu la..orang suruh pergi tengok saluran kat belakang tu dy cakap tak ade la.padahal ade je.cehh!.

nak diceritakan satu2 kenangan dengan korang ni memang tak habis la blog aku.bhaaaa.tapi papepun aku nak minta maaf sebab deal dengan perangai pelik aku ni (cik ta kan pelik.=.=")
segala benda buat korg terasa hati..banyak menyepikan diri.huhuhuhu.nak jaga hati orang tu orang ni memang la susah.heeee.terima kasih banyak2 sebab celebrate bday..cuma last bday tu je i'm really sorry.huhuhu

BIOSIS

sepanjang berada dalam organisasi..banyak mengajar aku bagaimana untuk menguruskan masa.jumpa orang tu orang ni.nak2 lagi program Explore the Nature tu..memang la sangat mencabar.tapi lahamdulillah.i made it.dengan izinNya.
mereka sangat bagus dan efficient.sangat cool.hahahaha.

SV ku~

mestila rindu.hahaha.beliau sangat bersabar dan penuh motivasi.setiap kali pergi bilik dia, dia sangat tak kisah nak berkongsi pendapat dan tak sah kalau tak berborak lama..memang berejam...paling lama yang aku ingat pernah duduk..nak dekat 3 jam.wow!.hahaha
dan sebenarnya beliau sangat humor orangnya.hahahahah

sahabat 3 orang ni yang takkan ku lupe~~

K.unieyyyy

mulut manis sokmo..buat orang nangis lak tu.huhuhu.sampai hati demo~~sokmo saloh paham ayat.hahaha.
k.uni ni ibarat kakak dah bagi aku..dah memang kakak pun..duhhhh.
i mean, kakak yang betul2 caring and baik..putih melepuk lak tu..ouwwwww.
banyak bersabar dengan aku.perg balik lab dengan dia..makan banyak pun dengan dia..i am fatty rite now..k.uni la ni..!!hahaha..saje jah.minta maaf banyok la awok buat awok kesok hati..nanti saya kesok mula.mekaseh banyok sebab banyok belanja.huhuhuh..kaya awok ni..hahahahaha.sayang k.uni..meow~~~~

Yuyu asyiqin

si lamprey sem 2.hahaha.mekaseh sebab bagi aku tumpang bilik IJ hang.masih kah kau ingat kejadian spek mata ku..hahaha.sorry la marah kat ko..hahaha..but tak jadi la prank lau tak marah.huhuhuhuh..hahahaha..mekaseh banyak sebab banyak tolong aku and faham aku and bertahan dengan perangai aku.minta maaf banyak2 pasal sume benda.bak kate ko "kalau wani marah tu bukan dia marah ape.tapi dia sayang".haaa sebab tu la.hehehe..aku rasa aku tak perlu berceloteh banyak kot..sebab aku dah berceloteh dalam buku tu.hehehe.but thanks a lot..meowwww

Ain Nabihah a.k.a telur masin~~

disebabkan ko masih ada disini lagi, jadinya aku nak celoteh panjang.yang lain dah bagi buku la itu la ini la.kat ko, aku tak sempat buat pape lagi.huhuh
kawan akhir sem aku ni cermin aku rupanya..hahahah.
sikap ko yang husnuzon tu membuat kan aku selesa nak berkawan dengan ko.tak merungut.
dulu aku ingat ko serious and tak ade sense of humor..tapi rupa2nya kuat jugak demo kacau kawe deh!!hahaha
ko banyak tolong aku dari segi motivasi diri.bersyukur aku jumpa kawan macam ko.kalau tak kerana telur masin dan die hard 4 tu.hahah.see betapa indahNya Allah pertemukan kita dan membina ukhwah kita.
aku nak minta maaf banyak2 sebab bukan menjadi sahabat yang terbaik.asyik maroh je keje.hahaha.
ingat lagi tak time ko pecahkan barang SEM tu.hahahah.ko menangis.aku lak tak reti nk pujuk orang.lari je.hahah tak guna betul.hahahhaha.
burger bakor yang ko nka belanja aku tu.hahahaha.
ajak aku pergi usrah..mekaseh banyak2..
hahaha.ape motif aku gelak.lol.
tak nak la cakap banyak..pulak~~~..nanti2 la..hahaha..
ok?

i miss them so much..i love them..ukhwah yang terbina sangat indah..semoga sampai ke jannah insyaallah.



Comments

Popular posts from this blog

Cerita Budak 2 Pointer

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt and yeay convocation is just around the corner..alhamdulillah, finally..


daripada tadik belajar abc, balik rumah ayah tanya: "dekat sekolah belajar ape rini"
aku jawab: "ape2 je lah"..bhahahahahahhaha

6 tahun belajar di sekolah rendah..waktu tu aku rasa aku lah pelajar yang tergolong dalam kalangan pelajar2 perempuan yang tinggi daripada budak2 laki..dan sekarang aku lah yang paling rendah daripada dyorang..bhahahahahahah!!..upsr time rase cam "elehhh"..

5 tahun di sekolah menengah adalah masa aku mencari apa yang aku minat dan apa yang aku tak minat dan mencari identiti diri yang pelik ini..masa sekolah menengah adalah masa kemuncak dimana hormon menggatal nak bf la, mengumpat, mengata, semua lah.bhahahahahhaha..time ni baru tau betapa sakitnye pmr tak dapat straight A..sampai kat SPM redha je lah..bhahahahahahhaha..

1 tahun di matrikulasi , menguji my brain yang sangat lampi dan agak lembap sedikit ini.perghhh.mema…

Ada Jodoh Ada La~

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt..hai girl girl..hai boboi..debushhh..

bila menjangkau umur 20-an ni, u can't run from this, "kau bile lagi?..kau kan ramai calon..kau kan hot setappp.."
and bila tengok sepupu sepapat kawan2 dah tunang rasa macam;
"bestnye korang dah kahwin/tunang..kita ni bile la lagi..tak ade sape pun..ntah, nanti ade jodoh ade la..ahahahaha (Gelak gedik~.)..LOL

macam tak dek bende lain nak bincang..balik2 sal bf/gf/kahwin..
selagi kau tak kahwin selagi tu la duk cakap gitu..
dah bile nak kahwin???

eheee ade jodoh ade la~~..ahakkkzzzzzzzz..tampar kang..piunggggggg

ade jodoh ade la..hurmmm..ade jodoh ade la..hurmmmm lagi..

setiap orang, Allah dah tetapkan pasangannya siapa..cuma kita je yang tak tahu..
ade yang rasa dia dah jumpa jodoh dia yang the best, berangan nak kahwin ala2 english style gitu but at then end "sampai hati u buat i macam ni.."..purfffff..*alamak terasa pulak eden..ahakkkk

so it doesn't mean kalau u all tak ade …

Aku, Handphone dan Ayah

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt and evening..since aku menaip pada waktu petang..

entry kali ini, mungkin mempunyai perasaan yang bercampur baur atau mungkin haru biru..haha..
i rarely talk about ayah..indeed, dekat mana2 pun jarang berbicara tentang ayah..
alhamdulillah, aku masih ada ayah..orang lain ada yang dah tiada ayah, sejak dari kecil..



bila kita sebut tentang ayah, abah, daddy, abi etc yang kita panggil utk ayah kita, dibayangkan seorang yang garang, tak banyak cakap..but my dad tak garang sangat and he is talkative..
ada yang rapat dengan ayah dan ada yang tak, kan?
aku jarang bercakap dengan ayah sebab aku lebih close to my mom..eheh..anak mak~~
wuuuuuuuu
but one thing about me and my dad, yang membuatkan aku rasa a bit sayu la kan, aku tak dapat bagi keperluan dia bila dia meningkat usia..

i started to realize that i never give him a present for his birthday or on any special dates..
i started to realize it bulan puasa baru-baru ni..
he told me handphone dia ada ma…