Skip to main content

Aku, Handphone dan Ayah

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt and evening..since aku menaip pada waktu petang..

entry kali ini, mungkin mempunyai perasaan yang bercampur baur atau mungkin haru biru..haha..
i rarely talk about ayah..indeed, dekat mana2 pun jarang berbicara tentang ayah..
alhamdulillah, aku masih ada ayah..orang lain ada yang dah tiada ayah, sejak dari kecil..



bila kita sebut tentang ayah, abah, daddy, abi etc yang kita panggil utk ayah kita, dibayangkan seorang yang garang, tak banyak cakap..but my dad tak garang sangat and he is talkative..
ada yang rapat dengan ayah dan ada yang tak, kan?
aku jarang bercakap dengan ayah sebab aku lebih close to my mom..eheh..anak mak~~
wuuuuuuuu
but one thing about me and my dad, yang membuatkan aku rasa a bit sayu la kan, aku tak dapat bagi keperluan dia bila dia meningkat usia..

i started to realize that i never give him a present for his birthday or on any special dates..
i started to realize it bulan puasa baru-baru ni..
he told me handphone dia ada masalah..kadang2 tak dapat call, kadang2 hang..
mama pun told me the same thing.
so i was thinking to buy him a new one..

and i bought him lenovo yang murah bawah rm300..
itu je yang mampu time tu..
tak pela..

back then, aku banyak merenung la lepas tu..
handphone aku hilang sebab kena curi..
untuk aku, aku beli handphone yang lebih mahal (tapi tak adala sampai rm1000..hamboih)..
lenovo jugak..
for those who do yang murah2


time form 4 handphone kena curi jugak..
tapi ayah aku gantikan dengan handphone yang baru..pilih je mana2..

tapi sekarang aku tak dapat nak gantikannya dengan mana2 handphone yang dia boleh pilih..
katanya nak oppo..tapi erkkkkk, bajet tak cukup..
he called my mom, i heard what he said..he was so happy then..

kalau aku tak dapat apa yang aku nak, mau merajuk sampai puasa 30minit..haha..
tapi itulah ayah..
dia tak mengharapkan apa2 sangat pun daripada anak2 dia..
guess he just want to live happily..
let him be..
same goes to mama..

yosh sape tak nak happy..
hurm, bukan nak kata aku boleh bagi handphone tu pada ayah atau mahu tunjuk baik or what so eva orang nak fikirkan..
tapi kerana ianya membuatkan aku tersentuh dan merenung kembali apa yang ayah telah korbankan untuk family..
alhamdulillah..

hadiah pertama untuk ayah <3

Comments

Popular posts from this blog

Cerita Budak 2 Pointer

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt and yeay convocation is just around the corner..alhamdulillah, finally..


daripada tadik belajar abc, balik rumah ayah tanya: "dekat sekolah belajar ape rini"
aku jawab: "ape2 je lah"..bhahahahahahhaha

6 tahun belajar di sekolah rendah..waktu tu aku rasa aku lah pelajar yang tergolong dalam kalangan pelajar2 perempuan yang tinggi daripada budak2 laki..dan sekarang aku lah yang paling rendah daripada dyorang..bhahahahahahah!!..upsr time rase cam "elehhh"..

5 tahun di sekolah menengah adalah masa aku mencari apa yang aku minat dan apa yang aku tak minat dan mencari identiti diri yang pelik ini..masa sekolah menengah adalah masa kemuncak dimana hormon menggatal nak bf la, mengumpat, mengata, semua lah.bhahahahahhaha..time ni baru tau betapa sakitnye pmr tak dapat straight A..sampai kat SPM redha je lah..bhahahahahahhaha..

1 tahun di matrikulasi , menguji my brain yang sangat lampi dan agak lembap sedikit ini.perghhh.mema…

Ada Jodoh Ada La~

May Allah Bless Us

Assalamualaikum wbt..hai girl girl..hai boboi..debushhh..

bila menjangkau umur 20-an ni, u can't run from this, "kau bile lagi?..kau kan ramai calon..kau kan hot setappp.."
and bila tengok sepupu sepapat kawan2 dah tunang rasa macam;
"bestnye korang dah kahwin/tunang..kita ni bile la lagi..tak ade sape pun..ntah, nanti ade jodoh ade la..ahahahaha (Gelak gedik~.)..LOL

macam tak dek bende lain nak bincang..balik2 sal bf/gf/kahwin..
selagi kau tak kahwin selagi tu la duk cakap gitu..
dah bile nak kahwin???

eheee ade jodoh ade la~~..ahakkkzzzzzzzz..tampar kang..piunggggggg

ade jodoh ade la..hurmmm..ade jodoh ade la..hurmmmm lagi..

setiap orang, Allah dah tetapkan pasangannya siapa..cuma kita je yang tak tahu..
ade yang rasa dia dah jumpa jodoh dia yang the best, berangan nak kahwin ala2 english style gitu but at then end "sampai hati u buat i macam ni.."..purfffff..*alamak terasa pulak eden..ahakkkk

so it doesn't mean kalau u all tak ade …